КРАКІВСЬКІ КАНІКУЛИ: підготовка   Leave a comment

Відразу скажу, що поздку до Польщі придумав Олег. Це була цілком його ідея, і я йому за неї дуже вдячна. ага

План “А” був – їхати машиною.

В інтернеті ми нарили інформацію про вимоги і вже почали було готуватися.

Нажаль (а може і нащастя), з машиною вийшов прокол (по документах), і довелося їхати громадським транспортом.

Вирішили не робити візу самотужки і зв’язалися з одним туристичним агенством у Рівному, яке погодилося пройти замість нас усі формальності (рекомендую саме таке вирішення питання, крім того, у такому випадку ніхто вас не зобов’язує замовляти тур).

Десь за два тижні до очікуваного терміну отримання візи ми приїхали у Рівне для здачі документів і оплати (рекомендую так не поступати і починати процедуру отримання візи трохи раніше, – наприклад за 3 тижні; так буде спокійніше і вам і агенству).

Список документів, які потрібні (він може мінятися залежно від вимог агенства і консульства, в які ви звертаєтеся):

1) Закордонний паспорт.

2) Копія закордонного паспорта (ми давали кольорові і підписами їх не завіряли).

3) Копія українського паспорта (оригінал нікого не цікавить і тим більше, його не забирають; копії треба робити з усіх сторінок, де є хоч якісь відмітки).

4) Копія свідоцтва про народження (взагалі дико, але це вимагають).

5) Копія трудової книжки (всі сторінки потрібно завірити печаткою підприємства і поставити підпис повноважної особи).

6) Довідка з місця роботи із такою інформацією:

– дійсно працюєте на посаді…. з ……….. року;

– зарплата за останні 6 місяців;

– на термін подорожі за вами зберігається посада.

7) Копія свідоцтва про одруження (це потрібно для пари).

8) 2 фото (3.5 х 4.5.; 80% – обличчя на білому тлі).

9) 35 Євро для оплати консульського збору (за одну особу).

10) Гроші – із розрахунку мінімум 50 Євро на одну людину на добу (це вже потрібно при перетині кордону, бо митники цікавляться даним питанням і можуть навіть попросити показати гроші (!); кажуть також, що можна просто показати виписку із банківського рахунка – для цього треба звертатися у свій банк (і, як правило, платити за такий папірець: у нашому банку така послуга коштувала аж 50 грн.).

Після здачі всіх документів і оплати консульського збору, наші закордонні паспорти забрали на 2 тижні.

З приводу поїздки автомобілем – коли ми ще мали такі плани, то нашукали деяку інформацію і по цьому варіанту.

Тому можу сказати, що якщо їдете своїм транспортом, то на додачу до всього вищезазначеного треба ще:

11. Копію техпаспорта.

12. Копію посвідчення водія.

13. Якщо у вас кредитна машина, то – довідку з банку, про те, що банк не проти виїзду заставного майна закордон (це питання спірне, бо одні кажуть, що такий документ потрібний, а інші говорять, що ніхто про цю довідку і не згадує; виходить, що про всяк випадок треба мати).

14. Пройдений техогляд – дійсний талон.

15. Зелена карта (типу нашої автоцивілки, яка діє по усій Європі). Дехто також оформляє і КАСКО, але вимоги такої нема.

16. Запасна лампа головної фари (ми купили аж 2 штуки).

17. Жилет світлоповертального кольору.

18. Євроаптечка  (18 найменувань, не старіше 6 місяців).

19. Вогнегасник (не старіше 6 місяців).

З приводу проживання – поляки вимагають підтвердження броні у готелях (ваучер), де ви будете проживати під час поїзки. У даному випадку виникає морока, бо не всі готелі надають підтверджуючі ваучери факсом.

Ваучери потрібні для отримання візи. Якщо їх не буде, то візу можуть і не дати.

Агенство забронювало нам готель на 5 ночей у м. Велічка (це під Краковом).

По плану “А”, нам вдавалося домовитися за схемою – 1 ніч (перша) на наш розсуд (без ваучера); 5 ночей – ваучер з Велічки, 1 ніч (остання) знову на наш розсуд, будь-де, де ми захочемо зупинитися по дорозі в Україну.

Оскільки ідея з машиною відпала, то всі дні ми пробули у Велічці і нічого більше додатково не замовляли.

Ціни у польських готелях дуже різні. Все, звичайно, залежить від класу готелю.

Наш готель у Велічці обійшовся нам 145 zl за ніч за двохспальний номер (+ сніданки). Це ДУЖЕ небагато.

Також агенство нам оформило страхові поліси у PZU Україна (обійшлися вони нам у 26 грн. за одного). Оформлення такої страховки – також одна з обов’язкових умов для отримання візи.

Можливо, це і добре, що ми не змогли поїхати машиною, тим більше, що вичитали в інтернеті, що поляки також готуються до Євро 2012 і розгорнули масштабний ремонт доріг. Казали навіть, що ніби-то до Кракова взагалі рух зі швидкістю більше ніж 50 км/год. майже неможливий.

В принципі, відсутність машини сковувала нас лише в плані свободи пересування на далекі відстані за межі Кракова, а на подорожах по місту ніяк не впливала. По плану “А” машина мала залишатися на стоянці готелю протягом всіх днів у Кракові.

Ми розраховували їздити тільки міським транспортом, тим більше, що він ходить дуже справно, і маючи карту міста, можна без проблем зорієнтуватися, в якому напрямку їхати чи йти.

Доїзд до Кракова.

Ми обдумали кілька варіантів і зупинилися на автобусі по маршруту “Київ – Вроцлав”, що вирушає з Рівного по вівторках в 1.15 ночі (це дорога ТУДИ) і поїзді №36, який виходить з Кракова на Київ щоденно о 10 вечора.

За кілька днів до поїздки ми з’їздили в Рівне за білетами. Білети ТУДИ купили без проблем, а з білетами НАЗАД вийшов прокол, бо, як виявилося, міжнародна каса вокзалу у Рівному не продає білети на поїзди, що виходять з інших країн. Цей факт нас дуже неприємно здивував, бо ми чекали в машині десь 2 години, доки каса відкриється (вона працює кожного дня тільки з 14 до 19 год.).

Повертатися назад автобусом нам було не дуже зручно (бо він прибуває в Рівне посеред ночі, а там роби, що хочеш), але варіантів більше не було і довелося купувати білети на той же “Вроцлав – Київ”, що виходить з Кракова в 11:36 кожної неділі.

Вартість білетів на цей рейс: з Рівного до Кракова ми заплатили 259.50 грн. за одного; з Кракова до Рівного – 209.50 грн. (дешевше, тому що є знижка, якщо ви купуєте білети туди і назад).

Крім того, ми ще заплатили 2400 грн. агенству (сюди також ввійшла оплата готелю).

В принципі, по підготовці це все.