КАРПАТСЬКИЙ КРУЇЗ: 8 день   Leave a comment

Чотирнадцята серія подорожі ТУТ

П’ятнадцята серія подорожі ТУТ

20 вересня 2009

З’їжджаємо з квартири і вирушаємо у напрямку Мукачевого. Сьогодні ми повертаємося додому, але дорогою маємо ще дві дуже цікавих зупинки.

Від Ужгорода до Мукачевого їдемо поміж виноградниками

Недалеко від села Середнє з правого боку дороги бачимо гарне місце для гри у футбол smile

На під’їзді до Мукачевого знову милуємося Паланком

Далі, вже вкотре повертаємося в гори (тобто – їдемо вгору smile)

Краєвиди…

IMG_8393 IMG_8415 IMG_8421

На під’їзді до с. Нижні Ворота знову закладає вуха.

Через якийсь з нашого боку дороги бачимо гарний оглядовий майданчик. Звертаємо туди.

З цього місця відкривається отака панорама….

IMG_8425 IMG_8426 IMG_8429 IMG_8431

Трохи перепочивши, їдемо далі.

За Сколем повертаємо ліворуч за вказівником на Урич. Маємо побачити Урицькі скелі і місце, де колись була фортеця Тустань.

Дорога не ахті – стара надщерблена асфальтівка, але їхати можна.

Тримаємося головної дороги, нікуди не звертаємо, бо страшно. о боже! Вказівників нема жодних…

На роздоріжжі біля Підгородців їдемо прямо (на Ямельницю НЕ повертати!). Проїжджаємо Підгородці і Урич, і вибираємося дорогою аж до самих скель (під’їхати можна майже впритул – на майданчик, де є столики, качелі і туалети).

ТУТ сайт, де є досить багато інформації про місце та історії.

Ми ж ідемо далі.

Вхід на територію платний – 5 грн. (для дорослих). Зліва від входу є невеличкий ринок, де можна придбати сувеніри і пообідати (шашлик тут коштує 30 грн., а картопля з салом – 10).

Стенди біля входу

IMG_8498 IMG_8499

Скелі

IMG_8447 IMG_8449 IMG_8452

Під скелями росте отаке

IMG_8451 IMG_8455

Починаємо підніматися вгору

IMG_8457 IMG_8459 IMG_8461

Стежина тут досить крута і вистелена дерев’яними дошками (тому ще раз повторюся – дівчата, ніяких підборів!).

Входимо у “двір” колишньої фортеці

IMG_8470 IMG_8471 IMG_8467 IMG_8477 IMG_8483 IMG_8467

Скелі мають великі дірки і продовбані рівці, в яких колись кріпилися будівлі.

Якийсь час блукаємо двориком, а тоді сюди підходить велика група туристів і стає дуже шумно. Спускаємося вниз.

Під скелями дуже людно, і майже вся парковка забита машинами.

Ми ж зупиняємося для обіду, бо вже 2 година дня. Замовляємо шашлик і картоплю (які виявляються ДУЖЕ смачними) і поївши, повертаємо назад.

Ще раз скелі на прощання

І наостанок – фото, як все було (фото маленьке але уявити можна)

tustany

Повертаємося у Сколе. Знаємо, що недоїжджаючи до міста, недалеко від села Корчин є водоспад “Гуркало”. Оскільки час ще є, то вирішуємо заїхати до водоспаду.

Біля села Корчин, праворуч від дороги перед містком є отакий вказівник (будьте уважні, бо можете його не побачити!)

Відразу напроти знака є дорога, на яку треба звернути ЛІВОРУЧ. Дорога ПЕРЕД містком, а не за ним. Це важливо. smile

Цією дорогою ми проїжджаємо трохи більше кілометра, весь час тримаючись ПРАВОГО боку.

Виїжджаємо на дерев’яний міст і залишаємо машину на галявині (зліва від містка на пагорбі є дерев’яні новобудови).

Відразу скажу, що якщо ви на джипі, або ниві, або якійсь старій машині з достатньо високим кліренсом, то можете їхати далі. Ми також могли б, але місцями тут дуже кепська дорога. Буває, здоровенне каміння стирчить по самій середині. а збоку два рови для коліс. Крім того, десь тричі. або більше, треба переїжджати річку по кам’яному дну…

Від місця, де ми залишили машину, до водоспаду десь добрих 4 кілометри. Якщо чесно, то ми заморилися йти.

А враховуючи те, що це все під пекучим сонцем і переважно вгору…. Словом, ми добре зробили, що поїхали на Гуркало після Тустані, а не ДО неї.

Отже від поляни біля містка, де ми залишили машину, ідемо дорогою, тримаючись правого боку. Дорога отака

і далі така

Через якийсь час праворуч бачимо досить велику галявину, на якій є таке-собі саморобне футбольне поле (дерев’яні ворота дуже добре видно з дороги, не пропустите). Після поляни доходимо до роздоріжжя, звідси можна іти будь-якою дорогою, крім крайньої правої (вона веде в якісь хащі, ми перевіряли посмішка на 32 ). Найкращий варіант – середня дорога, але останній десяток метрів по ній також треба йти по хащах. Орієнтиром тут є шум водоспаду.

Виходимо до озерця і бачимо водоспад Гуркало

IMG_8509 IMG_8517 IMG_8518

Трохи відпочиваємо біля водоспаду і йдемо назад.

Місцина тут дуже гарна. Якщо їхати сюди машиною і вже на місці розмістити палатки, то мабуть кращого місця для відпочинку годі шукати. Навколо все буяє, є багато глоду, зарослі м’яти… Її запах так і лоскоче ніздрі. smile

А наша поїздка по Карпатах на цьому закінчується і водоспад – останнє місце цьогорічного маршруту.

Може колись ми ще повернемося сюди…